onedirectiondiary

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

Chapter 8 - bartendern!

Av onedirectiondiary - 29 december 2012 02:05

Alice perspektiv:
Veckan hade gått och ikväll,ska jag träffa Niall. Vi är vänner igen efter vår lilla fight.
Bella kom nyss hit så vi satt nu och kollade på nån tv serie med vars en Ben & Jerry i handen. "nog dags för mig att göra mig i ordning inför kvällen!" sa jag. Vi skulle träffas på en nattklubb här i London. Eller han skulle hämta mig så skulle vi åka dit tillsammans. Jag vill hellre träffas och äta middag fast jag pallar inte med tjafs så jag gick med på att åka till klubben ikväll.
Jag och Bella knallade(det betyder går) upp för trappan,som leder till övervåningen där mitt rum ligger. "så vad ska du ha på dig ikväll?" frågade Bella. "Hmm..." sa jag och lade mitt huvud på sned. "jag vet inte!" suckade jag. Bella hade ett hemligt flin på läpparna. "väntar här jag är snart tillbaka!" sa hon och rusade ut ur mitt rum.


Fem minuter senare kommer Bella störtande in på mitt rum med en neonorange klänning i handen. "Bella var fick du tag i den?" utbrast jag. "som du vet förbereder jag alltid saker så jag tog med den i bilen ifall du inte hade något att bära under kvällen!" sa Bella. "du är bäst Bella jag är glad att du är min bästa vän och ingen annans!" sa jag och gick in i badrummet för att sätta på mig klänningen. Jag slängde av mig mina kläder jag hade haft tidigare under dagen och tog sedan på mig klänningen. Jag tog några smicken som matchade klänningen och satte på mig de. Sedan sminkade jag mig och lockade mitt hår i fina lockar. Jag gick ut ur badrummet och på min säng satt Bella. När hon såg mig tappade hon hakan. " du är så vacker Alice!" sa Bella. Jag kramade om henne och beslöt mig sedan att ringa Niall så att han kunde komma och hämta mig.
Signal efter signal, han svarade inte. Jag väntade några minuter och min mobil plingade till. " det måste vara från Niall." sa jag till Bella.
Nialls sms till Alice: Måste tyvärr ställa in kvällens träff, är sjuk.
När jag läste smset bubblade ilskan inom mig. Så jävla kallt sms han skrev. Bella sneglade över min axel och såg smset. ."skit i honom, vi åker till klubben själva och har kul. Vi behöver inte någon,kille för att ha kul" sa Bella. "byt om så går vi!" sa jag.
Hon tog på sig en svart klänning som hon hade lämnar en gång när vi hade varit ute på en klubb. " lets go!" sa jag och Bella skrattade. Vi beställde en taxi dom körde oss till klubben, ville inte ta bilen ifall vi drack. När vi kom dit var det lång gå fast Bella kände vakten, han var tydligen en nära vän till hennes storebror, Ian. Vi gick in och satte oss direkt i baren och beställde något att dricka. " jag kommer snart!" sa Bella till mig och gick och dansade med någon kille på dansgolvet. "så.är.du hör alldeles ensam?" sa bartendern till mig. " nej med en kompis. Vrför undrar du?" sa jag. Jaha, nej jag bara undrade drink till?" sa han och jag nickade. " ja tack." Han serverade mig drinken och jag drack snabbt upp den. Min halsbrändes och jag mådde piss så just nu ville jag bara hem! "Mår du bra?" frågade bartendern mig. Jag skakade på huvudet. Bartendern kallade in någon annan som ställde sig i baren och följe med mig ut till dansgolvet och hämtade Bella." dags för oss och åka hem nu!" sa jag när vi kom ut ur klubben. "Hur mår du?" frågade Bartendern mig. "Bättre!" svarade jag. Han sträckte fram sin hand och presenterade sig som Jacob. Vi växlde nr och han verkade trevlig. Taxin kom och jag och bella åkte hem.
Efter ungefär 7 mins bil resa såg jag två killar och en tjej vingla på,gatan. Jag kollade lite närmare på då när jag såg vem den ena killen var. Nej det kunde inte vara sant!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onedirectiondiary - 7 januari 2013 16:43

PALLA BLOGGA NÄR DU KAN LEVA LIVET. JAG VILL LEVA MIN LIV DEN. DÄRFÖR JAG SÄGA HEJDÅ TILL MIN BLOGG OCH JAG SKA ISTÄLLET BÖRJA JOBBA I BABAS AFFÄR. ÖPPETTIDER: 07:00-23:00. KOM OCH KÖP. DET FINNS MUKET BRA GREJOR.    YAAAAALLA BYE! ...

Av onedirectiondiary - 5 januari 2013 03:20

Nialls pespektiv: Jag tryckte upp Alice mot väggen. Ilskan bubblade inom mig. Just nu var jag arg. Jag såg rädslan i Alice ögon. Nej. Nej, jag kunde inte skada henne. Men skulle jag bryta ihop här? Ska jag berätta min hemlighet för Alice? Hade hon...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 23:00

"Vafan tänker du med? Du avbokar vår dejt,för vad? Ja, för en jävla fest! Sen så klampar du runt i gatan helt full."sa jag ilsket. Helt ärligt? Hur omogen får man vara, t.o.m en tre-åring skulle ha fattat att det är fel.Jag var arg,sjukt arg. Men sår...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 11:50

Chapter 9 var jättekort men vi tar igen det genom att skriva ett långt kapitel 10 som kommer ut ikväll! Tipsa om lite ideér!...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 00:35

Alice perspektiv:"Stanna!" skrek jag.Taxichauffören tvärstannade medans jag kutade ut från taxin. Det var Niall som vinglade runt på gatan.När han fick syn sprack han upp i ett leende. Är killen dum eller? Han hade sårat mig djupt och så ler han. Hel...

Presentation

Tjena! Detta är en novellblogg om de fem underbaraste killarna i världen, ONE DIRECTION! Bloggen drivs av två Directioners vid namn Zelma och Alia. Hoppas den gillas xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards