onedirectiondiary

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Chapter 5- shopping in the mall!

Av onedirectiondiary - 24 november 2012 19:04

Alice perspektiv: jag vaknade av att min mobil ringde. Mamma stog det på skärmen. Jag tryckte på svara och sa:
"vad vill du?"
"Alice var är du?!"
"jag tänker inte flytta till en bondgård med er!" utbrast jag i telefonen.
"vi pratar om det sen! Kom hem nu!" sa mamma argt.
"nej jag tänker inte komma hem jag har det bra här i London och vill inte flytta!" skrek jag.
"Jag kommer hem ikväll, hejdå!" fortsatt jag och lade sedan på luren. Jag skruvade på mig i sängen och såg att Bella också hade vaknat av mitt telefonsamtal med mamma. "vi går till stan och shoppar!" utbrast Bella glatt. Hon var alltid morgon pigg! "ja byt om nu så äter vi frukost på något ställe i stan." svarade jag. Vi gick in i Bellas WIC och jag fick låna kläder av henne. Det blev ett par svarta höga midje shorts med ett vitt linne instoppat i shortsen. Jag gick in på toaletten och bytte om. Jag kletade på lite mascara och fundation och puder! Jag lånade Bellas platttång och började platta mitt hår. Efter 10 min var jag klar och lämnade badrummet. När jag kom ut stog Bella där och hon hade ett par jeansshorts och ett beige linne. "let's go hottie!" utbrast jag och vi skrattade. Vi skuttade ner för trappan tog på oss våra skor, jag hade ett par vita låga converse och Bella ett par svarta pumps! Vi lämnade huset och satte oss i Bellas bil. "kan jag sätta på radion?" frågade jag och Bella nickade. På radion spelades Look at me now av Chris Brown och vi började direkt sjunga med. "världens bästa låt!" sa Bella glatt. "jag vet!" svarade jag lika glatt. Vi parkerade utanför Rosty Mall och gick in. "vi går in till Gina Tricot!" flinade jag. "men jag måste till Dressman, ska lämna tillbaka en skjorta som inte passade pappa." sa Bella. "okej men vi ses utanför Burger King om 10 min. Går det bra?" frågade jag Bella. "a visst!" sa Bella och jag gick in på Ginatricot. Jag hittade ett par gula mjukis shorts, ett skrik oranget linne med svart text där det stod: summer love. Sen en skrik rosa BH och ett par matchande trosor till. Jag betalade i kassan och gick sedan mot burger king där jag skulle träffa Bella. Jag satte mig vid ett bord för två och väntade på Bella. Jag tittade in till kassen och såg ett bekant ansikte. Vad fan gör han här!??!??! Det var ju han som jag hade krockat med igår! I samma sekund kom Bella och satte sig mittemot mig. "Tjena, köpte du något?" frågade Bella mig. "Ja, det gjorde jag!" svarade jag och visade vad jag hade köp inne på Ginatricot. Jag såg att killen jag hade krockat med kom mot oss för att ta vår beställning. (det var ett ganska lycksit Burger King.) "Uppträd normalt, det är han killen jag krockade med igår!" viskade jag snabbt till Bella men innan hon hann öppna munnen stod killen vid vårt bord beredd på att ta vår beställning. "Hej och välkommna till Burger King går bra att beställa." sa hann och lät trött. "Jag tar en Whopper meal!" flinade Bella. Niall stod det på hans namnskylt. Niall...

Nialls perspektiv:

Jag fick order av min chef att gå och ta beställning av två tjejer som satt vid bord två. Jag gick mot de, jag var väldigt trött, hade varit och festat med min bästa kompis Carlisle som vi kallade Carl. Jag stod nu framför tjejernas bord utan att titta upp på de och sa sedan trött: "Hej och välkommna till Burger King går bra att beställa." "Jag tar er Whopper meal!" flinade den ena tjejen och jag skrev upp det på listan. "Jag tar också det!" sa den andra tjejen och jag tittade upp mot henne. Vänta nu! Det var hon, tjejen jag hade krockat med igår! "Hej! Jag är ledsen för igår,sorry det var inte meningen att köra in i dig, jag bara suger på inlines." sa jag osäkert. "Det är lungt!" skrattade hon. Jag streckte fram min hand och sa: "Niall". "Hon tog min hand, skakade den och sa: "Jag är Alice!" Jag hälsade också på hennes kompis som tydligen hette Bella. "Ehh du Alice jag bara undrar om du vill gå ut med mig imorgonkväll?" frågade jag och kliade mig i nacken. Vad fan slank ur mig!? "Ja visst, självklart!" svarade Alice glatt. Vi växlade nummer och vi skulle höras av i morgon förmiddag. Jag skulle fixa den bästa dejten ever!, tänkte jag och återgick till arbetet.

______________________________________________________________________________________

De ska på dejt! Kommer det gå bra tror ni?? Snälla kommentera! Puss <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onedirectiondiary - 7 januari 2013 16:43

PALLA BLOGGA NÄR DU KAN LEVA LIVET. JAG VILL LEVA MIN LIV DEN. DÄRFÖR JAG SÄGA HEJDÅ TILL MIN BLOGG OCH JAG SKA ISTÄLLET BÖRJA JOBBA I BABAS AFFÄR. ÖPPETTIDER: 07:00-23:00. KOM OCH KÖP. DET FINNS MUKET BRA GREJOR.    YAAAAALLA BYE! ...

Av onedirectiondiary - 5 januari 2013 03:20

Nialls pespektiv: Jag tryckte upp Alice mot väggen. Ilskan bubblade inom mig. Just nu var jag arg. Jag såg rädslan i Alice ögon. Nej. Nej, jag kunde inte skada henne. Men skulle jag bryta ihop här? Ska jag berätta min hemlighet för Alice? Hade hon...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 23:00

"Vafan tänker du med? Du avbokar vår dejt,för vad? Ja, för en jävla fest! Sen så klampar du runt i gatan helt full."sa jag ilsket. Helt ärligt? Hur omogen får man vara, t.o.m en tre-åring skulle ha fattat att det är fel.Jag var arg,sjukt arg. Men sår...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 11:50

Chapter 9 var jättekort men vi tar igen det genom att skriva ett långt kapitel 10 som kommer ut ikväll! Tipsa om lite ideér!...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 00:35

Alice perspektiv:"Stanna!" skrek jag.Taxichauffören tvärstannade medans jag kutade ut från taxin. Det var Niall som vinglade runt på gatan.När han fick syn sprack han upp i ett leende. Är killen dum eller? Han hade sårat mig djupt och så ler han. Hel...

Presentation

Tjena! Detta är en novellblogg om de fem underbaraste killarna i världen, ONE DIRECTION! Bloggen drivs av två Directioners vid namn Zelma och Alia. Hoppas den gillas xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards