onedirectiondiary

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Chapter 11- speking out.

Av onedirectiondiary - 5 januari 2013 03:20

Nialls pespektiv:
Jag tryckte upp Alice mot väggen.
Ilskan bubblade inom mig. Just nu var jag arg.
Jag såg rädslan i Alice ögon. Nej. Nej, jag kunde inte skada henne. Men skulle jag bryta ihop här? Ska jag berätta min hemlighet för Alice? Hade hon några grova hemligheter som hon döljde för mig?
Jag släppte taget om Alice och stod nu skakandes framför mig. Jag hade inte mage att bara stå och titta på henne och göra ingenting. Som jag hade gjort innan ungefär. Ignorerat henne. Hon trodde säkert att jag var dum i huvudet.
"snälla skada mig inte" pep Alice.
"jag skulle aldrig skada dig." sa jag och det förvånande både mig och Alice att de orden just hade flugit ur min mun.
"v-va?" stammade Alice fram och hennes röst var lite mörkare nu vilket bevisade att hon inte var rädd längre. Utan mest förvånad.
Jag suckade och gick och satte mig i soffan. Det kändes som att jag nyss hade tappat förmågan att tala. Alice var efter mig och satte också sig i soffan.
"menar du verkligen att du vill stoppa mitt drickande?" sa jag och rynkade mina ögonbryn samtidigt som jag vände min blick mot Alice.
Hon nickade som ett svar på frågan jag nyss hade ställt.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Var detta bra eller dåligt?
"jag har några frågor till dig." sa Alice.
"ja?" sa jag.
"vem.var killen du var med igår?" sa Alice.
"Dylan." svarade jag.
"och det är??" undrade Alice.
"min bästa kompis!" sa jag.
"och tjejen?" sa Alice.
"nån brud Dylan raggade upp på krogen." sa jag
"jaså, så du var där? Jag trodde att du ställde in vår dejt för att du har sjuk?" fräste Alice.
"jag var full!" nästan skrek jag. När jag blev arg kunde jag inte förhindra ilskan.
"förlåt.." sa Alive och hon var nog rädd nu.
Jag var på.väg att bryta ihop just nu. Tårarna ville komma fram. Jag hade aldrig pratat med någon om mitt missbruk fast Alice var speciell. "niall, är du okej?"sa Alice. "ja, visst." klämde jag fram samtidigt som jag inte försökte gråta.
Istället för att Alice sa något gav hon mig en kram.
När vi hade kramats en stund sa slutligen Alice: vill du prata om det?
Jag nickade och satte igång att bertätta om mitt missbruk och hon berättade att hon hade förlorat sin bror i en olycka för 2 år sen. Hennes mamma ville flytta från London för att glömma Jason fast Alice vägrade flytta. Jag erbjöd henne att stanna här under natten och ho
N tackade ja till mitt erbjudande.
"du Niall, går du inte i skolan?" frågade
Fan jag visste att ddenna frågan skulle komma så det var dags att svara på den.
"jag har inte skrivit in mig här än. Jag tillhör fortfarande en skola som ligger 7 mil härifrån men jag ska skriva in mig här snart." sa jag.
"okej, men nu tycker jag att vi sover!" flinade Alice och strax där eefter somnade vi båda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av onedirectiondiary - 7 januari 2013 16:43

PALLA BLOGGA NÄR DU KAN LEVA LIVET. JAG VILL LEVA MIN LIV DEN. DÄRFÖR JAG SÄGA HEJDÅ TILL MIN BLOGG OCH JAG SKA ISTÄLLET BÖRJA JOBBA I BABAS AFFÄR. ÖPPETTIDER: 07:00-23:00. KOM OCH KÖP. DET FINNS MUKET BRA GREJOR.    YAAAAALLA BYE! ...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 23:00

"Vafan tänker du med? Du avbokar vår dejt,för vad? Ja, för en jävla fest! Sen så klampar du runt i gatan helt full."sa jag ilsket. Helt ärligt? Hur omogen får man vara, t.o.m en tre-åring skulle ha fattat att det är fel.Jag var arg,sjukt arg. Men sår...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 11:50

Chapter 9 var jättekort men vi tar igen det genom att skriva ett långt kapitel 10 som kommer ut ikväll! Tipsa om lite ideér!...

Av onedirectiondiary - 2 januari 2013 00:35

Alice perspektiv:"Stanna!" skrek jag.Taxichauffören tvärstannade medans jag kutade ut från taxin. Det var Niall som vinglade runt på gatan.När han fick syn sprack han upp i ett leende. Är killen dum eller? Han hade sårat mig djupt och så ler han. Hel...

Av onedirectiondiary - 29 december 2012 02:05

Alice perspektiv: Veckan hade gått och ikväll,ska jag träffa Niall. Vi är vänner igen efter vår lilla fight.Bella kom nyss hit så vi satt nu och kollade på nån tv serie med vars en Ben & Jerry i handen. "nog dags för mig att göra mig i ordning inför ...

Presentation

Tjena! Detta är en novellblogg om de fem underbaraste killarna i världen, ONE DIRECTION! Bloggen drivs av två Directioners vid namn Zelma och Alia. Hoppas den gillas xx

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards